swemdg.blogg.se

Information till tusen!!!

Publicerad 2015-11-02 19:57:23 i Allmänt,

Det tar aldrig slut, all info! Haha, jag exploderar snart :) Och allt på engelska! Pjuuhh! 
 
Resan mellan huvudstaden Tana och hit dör båten ligger, Tamave, gick bra! Det tig 10 timmar och vägen var riktigt bra asfalterad. Dock var det väl den enda vägen som gick nordöst, men ändå! Längst med vägen betade djur och barn lekte runt de små byar med hyddor vi passerade. Landskapet var fantastiskt! Först upp och ner över några berg och sedan kom planera mark med palmer ju längre havet vi kom. 
 
Båten är ett stort fartyg från Danmark, som en Danmarksfärja, så vissa äldre skyltar är på danska! På båten bor ca 400 volontärer från mer än 30 länder. Jag har redan träffat två svenskar, en kille från Göteborg och en tjej från Lidköping! Vad är oddsen?! Det är 80 patientsängar på 4-5 olika avdelningar. Vi har Starbucks, en liten affär och matsal på båten. Hur bra som helst! 
 
Men jag bor i en lgh ca 5 min från båten, hur fint som helst! Här har vi två lgh delat på 10 sjuksköterskar Som alla jobbar på en klinik "off-ship". Där vårdar vi kvinnor som blivit opererade på båten pga komplikationer efter svåra och långdragna förlossningar. Imorrn ska jag dit för första gången :) Alla jag bor med är fantastiska och jag delar rum med en tjej från Texas.
 
Jag hoppas kunna ta lite kort och ladda upp. Lite långsamt internet ibland! Men inget att klaga  på, jag är ju på andra sidan jorden ;)

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2015-11-02 20:19:03

Hej Karin!

Vad kul när du uppdaterar! jag tycker det känns kul och spännande att följa dig, så jag tittar titt som tätt! Det låter som att det går bra för dig, men förstår dig med all info på engelska, men snart pratar du det nog flytande ;-). Roligt att du träffat två svenskar redan. Vore kul med bilder, kul att båten kommer från Danmark. Kram från Lotta

Postat av: Helen Ng

Publicerad 2015-11-02 21:49:20

Så spännande att läsa din blogg. Heja dig för din första dag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela