swemdg.blogg.se

En liten onsdagshälsning!

Publicerad 2015-12-09 11:20:09 i Allmänt,

 
För två veckor sedan tog vi en utflykt med båt som tog oss till ett reservat för lemurer. Det var ett fantastiskt fint ställe och lemurerna var överallt och över oss! 
 
 
 
 
 
 
 
Här bakas det julkakor på båten för fullt! Natalie och Deborah som jag bor och jobbar med. 
 
 
Stephanie som är min rummskamrat! 
 
 
Vår fina gran i vårt vardagsrum! Nästan som hemma...!
 
 
Lichi, min nya favorit frukt! Man skalar av det röda skalet och inuti finns en söt/syrlig druva. 
 
 
Detta är det kvarter jag bor i. Bilden är tagen ifrån ett av våra fönster. 
 
 
Denna väg är vi ofta på! Den sträcker sig från den kliniken jag jobbar på till hamnen där båten ligger, och mittemellan dess platser är vår lägenhet. 
 
 
Det finns mycket härliga stränder här! Dock kanske jag inte badar så mycket som jag vill pga att det är en liten bit att ta sig till de "bättre och säkrare" stränderna. Men man kan ju alltid njuta av utsikten! 
 
Tusen tack för alla hälsningar, tankar, böner och att så många vill följa min resa! Det betyder mycket och värmer ännu mer än värmen här! Och då ska ni veta att det är riktigt varmt och att jag svettats konstant i sex veckor ;) 
 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2015-12-09 14:25:36

Vore gott att smaka både julkakor och frukten lichi ☺

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-09 21:44:37

Ser fantastiskt ut!! Ser fram emot att höra om din resa när du kommer hem! Kram på dig // Lm

Postat av: Britt

Publicerad 2015-12-18 12:35:07

Tack för julkortet, vilken fin gran ses snart! kram Britt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela