swemdg.blogg.se

Tre dagar ledigt!

Publicerad 2015-11-12 17:11:13 i Allmänt,

Min tredagarsledighet börjar gå mot sitt slut. Jag har haft fantastiska dagar som varit väldigt varma, kanske 30-35 grader och stekande sol! I helgen gör jag tre 12-timmars nätter. Får se hur det går... 
 
Jag har försökt att ta vara på mina dagar och har därför följt med till olika platser i stan där Mercy Ships varje vecka besöker. Så i tisdags följde jag med till ett ålderdomshem. Det är nog inte så vanligt att bo så för de äldre här för det var endast 6 stycken som bodde där. Men det var väldigt mysigt! Jag visste inte riktigt vad jag skulle få se och hur de äldre skulle ha det. Men det var en fin byggnad i blå/vit och de äldre såg ut att ha det så bra! Hela och rena :) Och de som jobbade där verkade verkligen trivas och skojade och skrattade med de äldre. Vi sjöng, pratade och målade naglarna (de var bara damer)! 
 
I onsdags var jag på en skola för döva. Vissa bodde där och vissa bodde hemma. Det var riktigt kul! Jag har ju redan lärt mig använda mycket kroppsspråk med mina patienter på kliniken och det funkat bra. Men barn som är döva kan läsa av en otroligt skickligt, och använder sitt egna kroppsspråk väldigt mycket! Det behövdes nästan inte någon som tolkade på teckenspråk för att förstå! Där lekte och pysslade vi. De var så glada :)
 
Och idag har jag följt med till en handikappskolan. Härliga barn och ungdomar som var så förväntansfulla och glada! Vi lekte, sjöng och dansade. De hade det riktigt bra där! Det var kul att se och få träffa dessa glada barn. Efter detta åkte vi till stranden. Första gången jag var där och det var så skönt! Fint vatten och riktigt varmt faktiskt, tur eftersom jag är sån badkruka :) 
 
Nu ska jag på gudstjänst och sen är det glass! Tydligen glass varje torsdag. Igår fick jag höra uttrycket Mercy Hips (höfter) för första gången. Det är att man går upp i vikt när man tjänstgör med Mercy Ships! För det är så fantastiskt god mat, och mycket mat! 
 

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2015-11-12 19:05:47

Fint att få göra dessa besök. Fina blider :-) Lycka till med 12-timmars passen. Kram

Postat av: Britt

Publicerad 2015-11-16 11:26:40

Kul att följa dig! Vi hade det varmt o gött på Tenerifa

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-11-17 22:59:06

Hej Karin! Gläds med dig att du nu befinner dig i en av de drömmar du haft. Var rädd om dig! Vi har de gott här i höstrusket 😊 med snoriga näsor. / Mirjam H

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela